Najwyższa pora pomyśleć o prezentach świątecznych. W ubiegłym roku przygotowałam listę prezentów dla moli książkowych: prezenty dla moli książkowych 2015.

Dziś uzupełniam ją jeszcze o kilka pozycji.

  1. Notes

Po co osobom czytającym notes? Choćby po to, by mogły zapisywać cytaty z książek, by robić listy książek do przeczytania, książek już przeczytanych, książek do kupienia albo do wypożyczenia. Cytaty lubię przepisywać do notesu o mniejszym formacie niż A4, np. 9×14 cm. Taki mikrus zmieści się niemal w każdej torebce.

Może przy okazji prezentu warto pomyśleć o bardziej ekskluzywnej marce, której obdarowany może pożądać, ale niekoniecznie sam chce wydać na nią pieniądze, np. Moleskine, CIAK, MIDORI, Lediberg, Santoro.

  1. Dziennik czytelniczy

Dziennik czytelniczy to notes sprofilowany. Przeznaczony, zgodnie z ideą producenta, do pisania o książkach. Jeszcze do niedawna nie wiedziałam, że takie dzienniki istnieją. Nie widziałam ich także na żywo, ale z opisu, który znalazłam w jednym ze sklepów sprzedających te cacka, wynika, że notes zawiera rejestr alfabetyczny oraz kategorie, które pozwalają porządkować książki, np. pomysły na prezent, książki do przeczytania. Ciekawy pomysł, choć na pewno nieco mniej uniwersalny niż notes.

  1. Pióro, elegancki długopis

Jeśli ktoś kogo chcecie obdarować  posiada już notes lub nawet dziennik czytelniczy może marzy mu się eleganckie pióro albo ładny długopis. Możecie poszaleć nie tylko jeśli chodzi o wielkości i kształty ale także wybrać właściwie dowolny kolor tuszu. Podobnie sprawa wygląda z piórami. Ich rodzajów, przedziałów cenowych i kolorów jest bezliku. Eksperymenty dotyczące koloru atramentu także mogą okazać się ciekawe.

Zastanówcie się jednak przez chwilę jakie relacje obdarowywana przez was osoba ma z przyborami do pisania. Ja na przykład permanentnie je gubię i bałabym się nosić fajny długopis czy pióro w torebce.

Kilka podpowiedzi na co zwrócić uwagę wybierając wieczne pióro, znajdziecie tutaj: jak wybrać wieczne pióro?

08_pioro

  1. Ołówek

Kolejny prezent z kategorii przyborów piśmienniczych. Ołówek przyda się do podkreślania fragmentów tekstu, do robienia notatek na marginesach książek. Świat ołówków jest równie gęsto zamieszkany jak świat piór i długopisów.

  1. Kolorowe karteczki

Nie lubię zaginać rogów książek. Co więc zrobię w sytuacji, gdy chcę zapamiętać cytat z konkretnej strony, a akurat nie mam jak go zanotować? Używam biletów komunikacji miejskiej, papierków po batonikach i wszelkich innych kartek, które akurat mam pod ręką, i zaznaczam stronę. Idealnie gdybym mogła wtedy sięgnąć po samoprzylepne, kolorowe karteczki. Obawy, że resztki czekolady zostaną w książce, bilet wypadnie, a cytat zaginie nie mają wówczas prawa się pojawić. Zdaje się, że najpopularniejsze są wszystkie karteczki firmy post-it.

  1. T-shirty z motywem książki 

Pisałam już w nich ubiegłym roku, ale kilka dni temu na fanpagu Szafa Sztywniary zobaczyłam zobaczyłam fajne T-shirty od Medicine i przypomniałam sobie, że prezent koszulkowy może być fajny.

